Livskraft grupp (Stresshanteringskurs)

Livskraft grupp – skapa det liv du längtar efter

Nästa kurs startar 1 mars 2020

Som Lic Stress/ACT coach och Yogalärare har jag en tid känt att jag vill dela med mig av handfasta och konkreta tips på hur vi kan läka oss själva (ev bli kvitt ångest och negativa tankar) samt skapa det liv vi längtar efter.

Du får varje vecka, under 15 veckor, tillgång till ett program för stresshantering. (Därefter finns allt kvar i 6 mån)

Du får ta del av text & övningar, inspirationsmaterial, inspelade föreläsningar, meditationer/mindfulness, medveten andnings- och yogaövningar utifrån:

– ACT (acceptance and Commitment Therapy)

– Mindful Self-compassion

– Kroppens biokemi

– Andningsteknik (bl a med tips på hur du kan gå ner i vikt)

– Yoga och kroppsterapi och annat från min erfarenhet som Stresscoach, traumaanpassad terapi och Yogalärare .

Nedan ser du lite av innehållet vecka för vecka:

  1. Vikten av återhämtning (symptom, självtest, stressbeteenden, återhämtning, kortvarig jmf långvarig stress, vår stress muskel)
  2. Medveten andning och biokemi (näsan, viktkontroll, övningar – det kraftfullaste verktyget för att sänka inre stress samt vad som händer i kroppen vid stress med tanke på biokemi – obalans i hormonerna? stress & bukfetma)
  3. Effektiva sätt att hantera stress (motion, korta pauser regelbundet, medveten närvaro/övningar tex kroppsscanning, sömn, tips vid sömnsvårigheter, vanliga utmaningar vid medveten närvaro, sömndagbok och egen lymfmassage)
  4. Självmedkänsla (behandlar en vän, jmf självkänsla, självmedkännande test, självkritik, Yin och Yang, medveten närvaro, motstånd, backdraft)
  5. Vad vill du att ditt liv ska handla om? (livskompassen/livsvärde, konkreta beteenden i vardagen, borden och måsten jmf jag väljer)
  6. Förändra det som inte fungerar (problemlösning/ kartläggning, livsregler/undermedvetna tankar och normer som hinder, övning göra tvärtom, kroppens 5 spänningsmönster)
  7. Acceptans – att göra plats för det som är ofrånkomligt (sinnesrobönen, om lidande, känslor och acceptans, Lyckofällan, ACT, tankar, vem är du? Observerande jaget, Hexaflex)
  8. Utveckla kärleksfull vänlighet (Leva innerligt, omfamna det goda, självuppskattning, kroppens egen väg till välmående – vagusnerven )
  9. Minska lidandet (prestera, undvikande, närvarande, accepans guidad övning, Hur kan du hantera det som hindrar dig i livet?)
  10. Ren medvetenhet (ge akt på dina tankar, släpp din självbild och utveckla din självacceptans)
  11. Kommunikation & relationer (Sunda gränser, säga ”nej” och våga be om hjälp, känslor)     
  12. Medveten närvaro & meditation – själva fundamentet
  13. Min trygga plats ( kärlek vs rädslor, övning, kärlek & förlåtelse)
  14. Din ljuva tid är här (framtiden, livsfilosofi, din nya livsvärden )
  15. Din inre resa (vitalitet, frihet, inre vägvisare, personlig utveckling )

Du behöver inte passa någon dag eller tid utan kan följa det i din takt. Jag lägger ut all information löpande (minst en gång i veckan) under 15 veckor from 1 mars 2020.

Du tar del av kursen genom att vara med i en sluten Facebookgrupp ”Livskraft”.

Tips! Bra att ha hörlurar och lyssna på kursen.

Är du utmattad eller nära en utmattning och/eller sjukskriven kan du även ta del av det extra fördjupningsmaterial som jag delar med mig av. Jag guidar och berättar om utmattningssyndromets olika faser och hur vi på bäst sätt kan ta oss igenom olika förlopp. Dock är detta fördjupningsmaterial inte inspelat utan läggs endast ut som text material.

Erbjudande! Priset för allt detta är endast 990:- tom 31/3-20 för privatpersoner annars tillkommer 25% moms (Ord pris 1.990:-)

Som medlem i gruppen får du möjlighet till en privat stresscoaching session nu till halva priset (nu 450:-)*.

Anmälan: lena.thurner@prahna.se

Yogalärare, Coach och Örtterapeut med flera års erfarenhet av att skapa och leda kurser och även retreats för att finna den stillheten som den moderna människan så innerligt längtar efter. Med lång erfarenhet och stort hjärta anpassar Lena sin coaching efter gruppens och individens behov med sin erfarenhet inom bland annat ACT-baserad och compassionfokuserad terapi, Vipassanameditation och pranayama (andningsövningar) etc. Lena har undervisat yoga i 8 år och varvar Hatha-, Yin- och Restorative yoga med meditationer, utbildning & samtal. Lena har själv erfarenhet av utmattning och ohälsa vilket är drivkraften bakom Prahnas värdegrund.